dinsdag 31 december 2013

Welkom 2014


Welkom 2014!

Nieuwjaarsdag 2014, hoog water op de camping.

Onze tent staat op iets hogere grond en blijft nog net droog. Rechts de camp kitchen, een uitkomst bij dit weer.

Geulen graven om het water weg te krijgen. Gelukkig is hier het regenwater lekker warm....
Het nieuwe jaar is begonnen. De jaarwisseling op onze camping in Kalgoorlie is voltrokken met welgeteld EEN knalletje. Dat kunnen ze in Nederland een stuk beter!

Het regent! Al sinds vorig jaar. Van water managment hebben AustraliĆ«rs nog nooit gehoord, want alle mogelijke afvoeren van water blijken verstopt te zitten. Dat leidt onherroepelijk tot een gestaag stijgende waterspiegel op de camping. Als goede Hollander, gewend om water te managen, begin ik met mijn Chinese schepje afvoerkanalen te reinigen, maar helaas, het schepje vouwt meteen dubbel en het water blijft stijgen…

Als het water onze tent in dreigt te lopen, bel ik toch maar onze camping manager uit bed. ‘Sir, we are drowning at your campsite. Please Save Our Souls’. Eerst ontkent hij dat er een water management probleem is, maar ik sleur hem mee naar de crime scene. Grumppp grumppp, zegt hij, en gaat dan wat materiaal halen om de goot te reinigen. Succes! De waterspiegel daalt net op tijd, onze tent blijft droog! ‘Thank you, mate’, roep ik royaal. ‘Grumppp grumppp’, krijg ik terug… Tijd voor de koffie.






1 opmerking:

  1. Lieve vrienden zo ver weg een heel mooi evenwichtig en zorgeloos 2014 !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen